Сьогодні проекти – обов’язкова форма роботи для учнів будь-якого класу на уроці будь-якого предмету, проте дуже часто проект зводиться до створення учнями презентації з певної теми та демонстрації її загалу. Якими бувають навчальні проекти та чим вони вирізняються – про це читайте далі.
Проектне навчання – це один із видів продуктивного навчання, метою якого є не засвоєння сукупності знань, які пропонують освітні програми. Він спрямований на реальне використання, розвиток та збагачення досвіду учнів, їхніх уявлень про світ.
Навчальний проект – це одночасно і метод навчання, і форма організації освітнього процесу. Він передбачає співпрацю всіх учасників освітнього процесу з метою отримання конкретного результату за певний період – від одного уроку до кількох місяців. При цьому використовують різні технології, методи, засоби навчання, знання та вміння з різних галузей науки.
Робота над проектом потребує від учителя та учнів чимало ресурсів і часу, однак досвід показує, що це варте затрачених зусиль, адже учні бачать конкретний результат – продукт проектної діяльності, а учитель досягає головної мети – навчає їх працювати самостійно, застосовувати знання на практиці, взаємодіяти в команді.
За домінуючими видами діяльності проекти класифікують як дослідницькі, творчі, рольові, інформаційні проекти. Розглянемо їх особливості:
Дослідницький проект:
- має структуру, яка наближена або повністю співпадає з науковим дослідженням (відмінним від наукового є те, що учні не роблять відкриття в науці);
- виконується в реальних життєвих умовах;
- передбачає застосування теоретичних знань в незнайомій ситуації;
- активно використовується наочність;
- вивчається практичне застосування явища, закону;
- має конкретний результат.
- відсутня детально розроблена структура спільної діяльності учасників;
- кожен учасник виконує ту роль, яка відповідає його інтересам, умінням;
- оформлюється у вигляді сценарію відеофільму, вистави, програми свята, плану твору, статті, репортажу, дизайну і рубрик газети, книги, альбому тощо.
- учасники грають певні ролі;
- ролі обумовлені характером, змістом, особливістю проблеми проекту;
- результати таких проектів можуть окреслюватись як на початку проекту, так і вимальовуватися лише наприкінці;
- передбачає високий ступінь творчості;
- домінуючим видом діяльності є ролево-ігрова, пригодницька.
Окрім типів, варте уваги питання організації дослідницької діяльності учнів в проектах, оцінювання роботи учнів та багато інших.
© TEACHHUB
No comments:
Post a Comment